Ansatte

1-åringer

Anna Fields

Stilling: Avdelingsleder

Sandra Cardemil

Stilling: Barnehagelærer

Sandra er nyutdannet barnehagelærer, men har vært i Davinas i 10 år. Sandra har alltid et smil og mye kjærlighet til alle som krysser hennes vei. Hun tuller og tøyser med barna og balanserer grensesetting på en god måte. All hennes varme og ro skaper trygghet hos både barn og voksne.

Victoria Wear

Stilling: Pedagogisk medarbeider

2-åringer

Kristi Fields

Stilling: Avdelingsleder

Kristi ser løsninger fra barnas ståsted har montessoripedagogikken som utgangspunkt i sin tilnærmelse, sammen med tilfeldig og spontan læring i et godt tilrettelagt miljø som jobber for barnas beste utvikling. Hun har tidligere vært med på å bygge opp og tilrettelegge Montessoriskolen Lyse, og vil nå bruke sin erfaring på å bidra til vår videreutvikling. Hun har i alle år jobbet som selvstendig næringsdrivende og har også bred kompetanse innen både ledelse og coaching.

Tori Løken

Stilling: Pedagogisk medarbeider

3-6-åringer

Annette Solberg

Stilling: Avdelingsleder

Annette er ansvarlig for 3-6-åringene sammen med Christian. Hun har flere års erfaring med å legge tilrette og balansere trygghet og omsorg med utfordring og læring. Annette er glad i å være ute og har skrevet bacheloroppgaven sin om mobbing. Hun er tilstede og engasjert i alle situasjoner.

Christian Talén

Stilling: Eier

Christian er foruten å være eier av Davinas barnehave, utdannet barnehagelærer. Han jobber som avdelingsleder hos de store barna. Han er opptatt av utepedagogikk og fysisk utfoldelse og er selvskreven på tur med barna. Han er slalåminstruktør og bidrar aktivt til glede i skisesongen. Christian jobber i år for å sertifisere Millie, hans 3 år gamle Welsh Springer Spaniel, til skolehund som er en del av studiet "dyreassisterte intervensjoner" ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet.

Katinka Tømmerbakke

Stilling: Pedagogisk leder

Katinka er utdannet danser fra Ballettakademiet i Stockholm, og senere førskolelærer ved høyskolen i Oslo. Hun har i mange år jobbet med barneteater og dans, både som selvstendig næringsdrivende, men også i barnehage. Katinka brenner for at musikk, dans og drama skal være en naturlig del av barns hverdag. Disse kunstformene bidrar til godt språkmiljø og gruppedynamikk, og gir god mestringsfølelse og felleskapsfølelse på tvers av alder og kjønn, samtidig som det er veldig gøy!

Davina Talén

Stilling: Førskolelærer

Davina startet barnehaven. Hun jobber ca 3 dager i uken med prosjektarbeid. Hun jobber med litt av alt innen alle fagområder og tar for seg mindre grupper for mer konsentrert og spesifikt arbeid. Tiden hennes brukes for det meste på 3-6-åringene, men er innom de to yngre gruppene i ny og ne også. Hun er Montessoripedagog og en ivrig tilhenger av Reggio Emilia, noe vi får se i hennes arbeid med barna. Davina skaper trygghet og stabilitet i gruppen.

Arne Brundtland

Stilling: Barnehagelærer

Arne er et aktivt friluft- og sportsmenneske. Han har gått idrettslinjen på Persbråten VGS, og har drevet med flere forskjellige idretter, blandt annet aktivt med langrenn, skiskyting og fotball, og har tennis og landeveissykling som hobbyidretter. Arne er barnehagelærer fra Oslo Met. Han har hovedansvar for turgruppene og vil for det meste være i skogen med barna.

Lasse Steinsvåg

Stilling: Fagarbeider

Lasse har sin store interesse i historie og samfunn og har en mastergrad i historie. Han gir barna mye av sin kunnskap når han er med på turer og holder oss alle oppdatert på historiske hendelser tilpasset barn i barnehaven. Ellers har Lasse alltid et fang og noen trøstende ord hvis det trengs, eller bare en god samtale for de som trenger å filosofere over verdens spørsmål. Nå holder Lasse på med barnehagelærerstudiet på Hamar og er borte noen uker innimellom.

Avdelingsledere

Annette Solberg

Stilling: Avdelingsleder

Annette er ansvarlig for 3-6-åringene sammen med Christian. Hun har flere års erfaring med å legge tilrette og balansere trygghet og omsorg med utfordring og læring. Annette er glad i å være ute og har skrevet bacheloroppgaven sin om mobbing. Hun er tilstede og engasjert i alle situasjoner.

Anna Fields

Stilling: Avdelingsleder

Kristi Fields

Stilling: Avdelingsleder

Kristi ser løsninger fra barnas ståsted har montessoripedagogikken som utgangspunkt i sin tilnærmelse, sammen med tilfeldig og spontan læring i et godt tilrettelagt miljø som jobber for barnas beste utvikling. Hun har tidligere vært med på å bygge opp og tilrettelegge Montessoriskolen Lyse, og vil nå bruke sin erfaring på å bidra til vår videreutvikling. Hun har i alle år jobbet som selvstendig næringsdrivende og har også bred kompetanse innen både ledelse og coaching.

Christian Talén

Stilling: Eier

Christian er foruten å være eier av Davinas barnehave, utdannet barnehagelærer. Han jobber som avdelingsleder hos de store barna. Han er opptatt av utepedagogikk og fysisk utfoldelse og er selvskreven på tur med barna. Han er slalåminstruktør og bidrar aktivt til glede i skisesongen. Christian jobber i år for å sertifisere Millie, hans 3 år gamle Welsh Springer Spaniel, til skolehund som er en del av studiet "dyreassisterte intervensjoner" ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet.

Ledelsen

Christian Talén

Stilling: Eier

Christian er foruten å være eier av Davinas barnehave, utdannet barnehagelærer. Han jobber som avdelingsleder hos de store barna. Han er opptatt av utepedagogikk og fysisk utfoldelse og er selvskreven på tur med barna. Han er slalåminstruktør og bidrar aktivt til glede i skisesongen. Christian jobber i år for å sertifisere Millie, hans 3 år gamle Welsh Springer Spaniel, til skolehund som er en del av studiet "dyreassisterte intervensjoner" ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet.

Anne-Marie Cecilie Haugstøl Talén

Stilling: Daglig leder

Mie er utdannet førskolelærer ved HiOA i 2005, med fordypning i organisasjon og ledelse. Hun har videre tatt økonomistyring for barnehager ved Handelshøyskolen BI og nasjonal utdannelse for styrere i barnehager, også ved Handelshøyskolen BI. Mie er Montessoripedagog utdannet ved NAMC og MCI London. Det som opptar henne mest i hverdagen er viktigheten av tilstedeværelse og ydmykhet overfor hvert enkelt barn, tidlig innsats og trygge relasjoner mellom barn og voksne.

Davina Talén

Stilling: Førskolelærer

Davina startet barnehaven. Hun jobber ca 3 dager i uken med prosjektarbeid. Hun jobber med litt av alt innen alle fagområder og tar for seg mindre grupper for mer konsentrert og spesifikt arbeid. Tiden hennes brukes for det meste på 3-6-åringene, men er innom de to yngre gruppene i ny og ne også. Hun er Montessoripedagog og en ivrig tilhenger av Reggio Emilia, noe vi får se i hennes arbeid med barna. Davina skaper trygghet og stabilitet i gruppen.